Zawsze AUTO i zawsze MOTO

Czy opłaca się kupować bieżnikowane opony?

Ze względu na ograniczone budżety wielu kierowców musi szukać oszczędności. Jednym ze sposobów na obniżenie kosztów eksploatacji auta jest zakup opon bieżnikowanych zamiast nowych. Opony bieżnikowane są nawet kilkakrotnie tańsze, dlatego zaoszczędzona kwota może okazać się niebagatelna. Takie rozwiązanie ma jednak pewne wady których nie warto lekceważyć.

Zanim przejdziemy do omawiania minusów bieżnikowanego ogumienia należy zaznaczyć, że zła opinia jaką bieżnikowane opony mają w Polsce jest zasłużona ale nie do końca aktualna. W chwili obecnej firmy zajmujące się bieżnikowaniem stosują bardzo surowe kryteria jeśli chodzi o zakup surowca jakim są opony zużyte. Przed poddaniem ich bieżnikowaniu firmy te dokładnie sprawdzają przydatność opony i karkas – szkielet wykonany z metalowych linek. Jeśli karkas jest nienaruszony wówczas bieżnikowana opona w niczym nie ustępuje nowej. Przedsiębiorstwa działające w tej branży dysponują też obecnie sprzętem znacznie lepszej jakości niż jeszcze kilka lat temu. Stosowane mieszanki dobrze wywiązują się ze swojego zadania a precyzji wykonania bieżnika niczego nie można zarzucić.

Mimo to ryzyko związane z zakupem bieżnikowanych opon nadal istnieje. Zacznijmy od tego że nie wszystkie uszkodzenia karkasu da się znaleźć na etapie kontroli surowca. Po założeniu opon bieżnikowanych powinniśmy często sprawdzać ciśnienie w oponie. Jeśli spada ono zbyt szybko wówczas opony należy czym prędzej zdjąć i wymienić na nowe – dalsza jazda na nich będzie stanowiła zagrożenie dla nas samych oraz innych uczestników ruchu. Pieniędzy za takie opony niestety nikt nam nie odda – na bieżnikowane ogumienie nie udziela się gwarancji.

Jeśli chodzi o przyczepność i inne właściwości fizyczne oponom bieżnikowanym nic nie brakuje. O ile mamy zaufaną firmę bieżnikującą często warto będzie skorzystać z jej usług. Pamiętajmy jednak że ryzyka zakupu uszkodzonej opony nie da się wyeliminować do zera i że jeśli już zdecydowaliśmy się na ogumienie bieżnikowane ciśnienie w kole musi być cały czas monitorowane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.